Deel rondweg Boedapest krijgt opknapbeurt
Donderdag 3 juli 2014 - Wanneer de werkzaamheden van start gaan is nog niet bekend, maar zodra er in de onlangs geopende aanbestedingsprocedure van de Hongaarse Nationale Dienst Infrastructuur een uitvoerder gevonden is, kan er begonnen worden met de grote opknapbeurt van het zuidelijke deel van de ringweg rond Boedapest.
Voor de bouwwerkzaamheden op het 11,5 kilometer lange traject is een budget van ongeveer 35,5 miljard forint beschikbaar. Behalve werkzaamheden aan de oudere delen van de weg, moeten er tien viaducten en twee tunnels worden gebouwd en zal de eind jaren tachtig gebouwde Deák Ferenc brug over de Donau, die het Csepel eiland met de zuidkant van Buda verbindt, grotendeels door nieuw materiaal worden vervangen. Vanaf de startdatum moet het hele project in twee en een half jaar zijn afgerond.
De M0 is eigenlijk nog geen echte ringweg. Het westelijke deel is, hoewel er plannen voor zijn, nog niet uitgevoerd. Volgens een bericht vorige week van de Nationale Dienst Infrastructuur kan met de aanleg daarvan op zijn vroegst vanaf 2020 worden begonnen, in het budget uit Europese subsidies voor de periode 2014-2020 is er geen ruimte. Dat betekent wel dat er meer tijd is om over de technische problemen én de milieuaspecten na te denken. Op dat traject zijn grote hoogteverschillen en een groot deel van de route zal langs of zelfs door beschermd natuurgebied lopen. Waarschijnlijk komen er daarom tunnels over een lengte van ongeveer negen kilometer.
>>>> Bron: diverse media
Voor de bouwwerkzaamheden op het 11,5 kilometer lange traject is een budget van ongeveer 35,5 miljard forint beschikbaar. Behalve werkzaamheden aan de oudere delen van de weg, moeten er tien viaducten en twee tunnels worden gebouwd en zal de eind jaren tachtig gebouwde Deák Ferenc brug over de Donau, die het Csepel eiland met de zuidkant van Buda verbindt, grotendeels door nieuw materiaal worden vervangen. Vanaf de startdatum moet het hele project in twee en een half jaar zijn afgerond.
De M0 is eigenlijk nog geen echte ringweg. Het westelijke deel is, hoewel er plannen voor zijn, nog niet uitgevoerd. Volgens een bericht vorige week van de Nationale Dienst Infrastructuur kan met de aanleg daarvan op zijn vroegst vanaf 2020 worden begonnen, in het budget uit Europese subsidies voor de periode 2014-2020 is er geen ruimte. Dat betekent wel dat er meer tijd is om over de technische problemen én de milieuaspecten na te denken. Op dat traject zijn grote hoogteverschillen en een groot deel van de route zal langs of zelfs door beschermd natuurgebied lopen. Waarschijnlijk komen er daarom tunnels over een lengte van ongeveer negen kilometer.
>>>> Bron: diverse media