Vliegtoerisme naar Hongarije beter promoten
Maandag 6 december 2010 - Het HNTO, Hungarian National Tourism Organisation (vroeger Hongaars Verkeersbureau) en Budapest Airport Zrt. gaan een samenwerking aan. Op 1 december is daarvoor een overeenkomst getekend. De twee bedrijven zullen hun marketingactiviteiten en communicatie, zoals bijvoorbeeld media-campagnes, beter op elkaar gaan afstemmen.
Met hun samenwerking willen ze Hongarije als toeristische bestemming beter promoten, nieuwe passagiersvluchten ontwikkelen en vliegtuigen naar Hongarije toe een betere bezettingsgraad bezorgen. Eerst zal de samenwerking vooral gericht zijn op Europa en het Midden-Oosten, daarna ook op Noord-Amerika en Aziё. Om de opbrengst van marketingactiviteiten voor toerisme te verbeteren zal het HNTO ook een verbindende rol gaan vervullen tussen verschillende marketingorganisaties en dienstverlenende instanties op internationaal vlak zoals het Air Marketing Fund en ITD Hungary, maar ook met het Ministerie van Buitenlandse Zaken.